株式会社Aが運営する日本最大級の共創型オープンイノベーションプラットフォーム「Wemake」のプロジェクトで最優秀賞を受賞した、アサヒビール様の新しいビールの企画です。
アサヒビール様が「波風の少ない日に飲む、スローなビール」というコンセプトのもと開発したビールは、冷たいうちにごくごく飲み干すような、のどごし・キレ味系ビールとは違い、口当たりまろやかで、時間が経つと香り立つ、ゆっくり飲みにぴったりなコンセプト通りのビールでした。
想定している飲むシーンが、力を抜いて心地よい時間を過ごしたい時であり、ビールの特徴もアルコール、炭酸、苦味が少し弱めなことなどから、「ゆるさ」をコンセプトの軸として商品名や世界観を作っていきました。
This is a project for a new beer from Asahi Breweries, Ltd. that won the top prize in a project on Wemake, Japan's largest co-creation open innovation platform operated by A Co.
The beer was developed by Asahi Breweries based on the concept of "a slow beer to drink on a windless waveless day." Unlike the thirst-quenching, sharp-tasting beers that are drunk cold, this beer is mellow on the palate and aromatic after a while, making it perfect for slow drinking. It was just like the concept of the beer, perfect for slow-drinking.
The beer is characterized by its slightly low alcohol, carbonation, and bitterness, so the product name and worldview were created with "Laid-back and Relaxed" as the core of the concept.
ビール色の空に漂う泡の雲の上で、踊ったり、本を読んだり、絵を描いたり、ぼんやりしたり、このビールを飲むシーンのイメージをゆるいイラストで描き、さらによく見ると人文字でYURUになっている遊び心もプラス。 缶体、WEBのデザイン共に「ゆるさ」にこだわり、アサヒビールで一番ゆるいビール、「アサヒスーパーユルイ」を目指しました。
The loose illustrations depict images of scenes of people drinking this beer, dancing, reading books, drawing pictures, or just relaxing on the foamy clouds drifting in the beer sky, and if you look closely, you can see the human character for YURU, which adds a playful touch. We focused on "Laid-back and Relaxed" in both the can and website design, aiming to create "Asahi Super Yurui", the most relaxed beer in Asahi Beer's lineup.